Hamas




Nästan dagligen i åtta år har det fallit raketer över staden Sderot i södra Israel från Gaza. De flesta avfyras på morgonen eller eftermiddagen när barn och vuxna är på väg till och från skolan respektive jobbet.

Hamas - Att denna terrororganisation kan få någon sympati tycker jag är helt befängt. Att Israel, som till skillnad från Hamas värnar om sin befolkning vill få stop på terrorn kan jag faktiskt förstå. Jag lider med Gazaborna som har ett så uselt styre, innan israel bombar en byggnad rings telefonsamtal och flygblad skickas ut som uppmanar folket att fly till mer centrala delar, Hamas däremot uppmanar folket att stanna kvar. Det är ingen nyhet att civila människor i Gaza används som mänskliga sköldar. Hamas söker sympati genom att peka på sin sociala gren, de driver ju bland annat skolor, sjukhus och soppkök, men vad är det egentligen barnen får lära sig i skolan? jo att avsky judar och israeler, inte precis ett steg i rätt riktning om man har som mål att leva i fred brevid varann. 
Ja, man kan skriva mycket, men en sak är säker, jag avskyr vad Hamas står för och den lidelse dom utsätter de civila Gazaborna och Israelerna för!



Fredrick Federley har skrivit en bra artikel, läs här.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0