Pallywood

Låt mig först klargöra detta; jag är emot krig och dödande på alla sätt. Nationalitet spelar ingen roll, att ett barn på grund av konflikten får sätta livet till i Gaza är lika hemskt som när ett barn får sätta livet till i Israel. Och vise versa. 

Men jag blir ganska chockad över hur svensk media hanterar det som sker i Gaza nu. Det är partiskt och ibland inte ens sannhetsenlig. Och väldigt ytligt. Det är inte så svart/vitt.

Jag vill egentligen inte diskutera konflikten utan ge en uppmaning till att inte svälja allt som visar på tv och står i tidningarna. 




Detta är inget propaganda och förnekelseinlägg om vad som sker i Gaza, bara en uppmaning till lite mer källkritisism. 

Jag säger som Tomas Di Leva :

För vem ska jag tro på 
tro på tro på när
Tro på när allt är såhär
Jag hoppas ändå på ett lyckligt slut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0