Shma Israel (shma elohai..)

Nu har jag precis pratat med jennie, och det är otroligt hur hon har fått en spökande uppgivenhet att totalt vända! Nu vet jag vad jag måste göra. På tisdag ska jag ringa ett samtal, och sen får vi ser vart det bär av!

Nu ska jag sova, imorgon ska jag upp 5. Sista dagen på björbacken, känns lite vemodigt, men det blir bäst så. Var sak har sin tid, och sitt slut! (Fast kanske inte definitiva, halva november är fortfarande rätt öppet).



Jag älskar den.. Ungefär;
När hjärtan gråter hör bara Gud, smärtan stiger från själen. En man faller ner innan han sjunker, med en liten bön bryter han tystnaden.
Hör Israel, min Gud, du är allsmäktig. Du gav mig liv, du gav mig allt. Tårar i mina ögon, hjärtat gråter tyst och när hjärtat är tyst ropar själen.
Hör Israel, min Gud, jag är nu ensam. Min Gud, ge mig styrka; ta bort min rädsla. Smärtan är stor, jag kan inte gömma mig någonstans, få det att sluta, för ingen kraft finns kvar i mig.
När hjärtat gråter står tiden stilla. Och helt plötsligt ser mannen hela sitt liv. Han vill inte gå till det okända, han ber till sin Gud precis innan det stora fallet.

Kommentarer
Postat av: Gustav

Hej!



Nej jag har inget intressant att berätta du vet ;)



Bloggar ibland med en tjej i vår ungdomsgrupp, hon är grym på att skriva. Har bara varit frälst ett halvår, men hon är grym!



Hur är det med dig Hanna? Long time no see`?

2008-09-10 @ 11:29:52
URL: http://gratisbananer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0