FILMTIPS

Jag har ett hett filmtips! - den nya narnia-filmen, hur grym som helst! bättre än ettan. Wow, jag var helt tagen när jag lämnade bion, vilket budskap. Vilken film.. Se den!

Nu är min semester över. Jag har vart på nyhem och haft det riktigt bra - bra möten (speciellt onsdagdskvällen med paul scanlon var hur bra som helst), träffat vänner och bekanta som jag saknat och bott i logi (aldrig mer tält!). 
Marie-anne från kibbutzen har vart och hälsat på så jag har vart så mkt turist i leksand/siljansnäs; hildasholm(!), gammelgårdarna, museet under biblioteket, naturrum osv. Men det har vart så kul! En resa till kanada och qubec måste bli av inom en relativt snar framtid.

I måndags började jag gå på schema.
På gården betar sen igår 19 får (fast dom ser ut som stora getter).
Och den sorligaste och tråkigaste nyheten av dom alla...: Vår kära hund linus har fått flytta till de sälla jaktmarkerna. Han skulle ha fyllt 18 i september, 14 år har han bott hos oss.. Det är så overkligt och konstigt.

Annars består min sommar, när jag inte jobbar vill säga, av fiolspel och spanskastudier.

Regina Spektors The Call som avslutade narniafilmen är så grymt bra, njut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0