nej, jag tycket inte om vargar.

Jag blev precis påmind om hur livet var för ett år sen. Kl 5 på morgonen mötte jag murphy ute mellan volontärhusen, båda undrandes om vad den andra gjorde uppe vid den tiden på dygnet. Jag skulle tillsammans med några andra överraska christine med sång och tårta då hon fyllde år, vad murphy gjorde uppe fick jag aldrig något riktigt svar på.
shit alltså, ibland sköljer sånna där sakningsvågar över mig. Om man kunde spola tillbaka tiden.. Men det kan man inte! Förresten avskydde jag baram vid den här tiden förra året.

det stora samtalsämnet på byn är vargen som är i trakterna. så grymt läskigt. den har vart synlig inne i byn; tasbäck, stensveden, hallberget osv. spår överallt! min syster som är totalt orädd kom och mötte mig påväg hem från jobbet idag så jag slapp gå själv genom den kolsvarta skogen. usch, jag fasar för imorgon bitti och hoppas att pappa är vaken och vill ta en liten biltur upp på näs!
hörde förresten att en varg skådats i stockholmsområdet, inom 24 timmar hade en jägare fått tillåtelse att ta hand om det. Det är sån dubbelmoral! beslutsfattarna har inget emot att tala mot jakt på varg så länge det är på behagligt avstånd i te x dalarna, men när vargen kommer närmare storstan då skyr de inga medel.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Min mamma önskade sig pepparspray i julklapp. För att försvara sig mot vargen, haha.

2008-12-20 @ 19:00:55
URL: http://josefinbergstrom.blogspot.com
Postat av: Julia

ville bara lämna ett litet spår så du vet vilka som läser din blogg :)

2008-12-20 @ 19:07:04
URL: http://juliaalindblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0