Film

Sen jag skaffat glasögon har filmtittandet stigit till helt andra nivåer hos mig. Just nu ser jag Titanic, vattnet och fartygsorkestern har precis spelat "närmare gud till dig". så sorgligt. 

Vissa filmer kan jag kan se på hur många gånger som helst;
- Jurassic Park 1, den givna. Bästa filmen någonsin, jag tröttnar aldrig på scenen när de först kommer in över ön med John Williams fantastiska musik i bakgrunden. Eller när sam neill och co för första gången blickar ut över det dinosauriefyllda landskapet..  W O W. Jag sitter klistrad med ögon stora som fotbollar.
- Love Actually, bara för att den är så fantastiskt mysig och bra på alla sätt!
- Nikolaj & Julie, sista avsnittet. Ingen film, men har det någonsin visats något bättre på tv? Så grymt bra skådisar och när Julie håller talet på sin systers bröllop eller när de tre vännerna Nikolaj, Philip och Frank kramar om varandra, då är inte mina ögon torra! För att inte tala om slutscenen..
- P.S I Love You, den vackraste film jag vet. Hilary Swank är så fantastiskt bäst, Gerard Butler är grymt, Lisa Kudrow är bra som vanligt och Harry Connick Jrs rollfigur Daniwl är så bra gjord.. Jeffrey Dean Morgan är ganska snygg också.

Och säkert några till. Fast nu tog titanic slut och jag vill sova!

Okej, Borat ska också in på listan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0