Veckan

Den här veckan har gått fort. Jag jobbade min sista tur på björkbacken i onsdags,om det inte har framgått tidigare så får jag säga det nu; jag gillar det stället!
I torsdags var jag i uppsala hos Gabbe, gick en sväng på ikea och övertygade gabbe (tror jag) att biltema är en av världens bästa affärer och har typ allt. Ett par nya skor och så stod jag ca 9 meter från en ambulans från akademiska. (det är faktiskt rätt stort, serien sjukhuset måste vara det bästa som visats sen nikolaj & julie).


     

I fredags var jag hos Sara, och det som från början skulle bli en knytis-fin-middag-för-de-som-vill-säga-hejdå-till-oss-träff blev istället varma mackor och massa prat med oss som ska åka (anna & sara till ecuador och emelie till london) och elin som kom senare.
Jag fick min största och första skräckupplevelse i skogen mellan tasbäck och stensveden.. En orm! Usch och fy, den bara låg där och såg så nöjd ut och för första gången i mitt liv kände jag mig lite tacksam över min maskfobi (=jag stirrar på vägen där jag går, för jämnan). Aldrig mera skogen!! Eller, inte på sommartid. Jösses, jag har gått på den stigen i totalt mörker flera gånger (visseligen på vintern när det kan bli så mörkt, men ändå!). Landsvägen, here i come! 

image56


Idag har jag vart på möte i siljansnäs, och jag har sagt hejdå till elin och känt att jag nog inte vill åka till israel alls, fast jag vill det ändå.
Nu ska jag sova, imorgon åker jag och det känns lite läskigt.


Till Linn, den vi pratat om.

Vi hörs från Israel!, nnaha på resedagboken.

Kommentarer
Postat av: Louise

akademiska i uppsala är ju grymt stort!!:P

2008-01-07 @ 16:21:51
URL: http://louiseberglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0