Lite jobb, youtube och Lewi Pethrus

Björkbacken, äntligen börjar det flyta på! Jag ska inte säga att jag längtar till jobbet, men det känns inte alls så jobbigt att gå dit. Jag trivs och känner mig hemma, yes. Bra.
Idag sa mormor mitt namn! Det är stort..


Jag ska inte lägga in youtube-filmer i varje inlägg (tror jag), men den här låten är så mycket; den är bra, jönköping och LA bland annat.



Där skulle man vara. Men! Det har blivit så att jag ska till LO på europakonferansen och lyssna på Kong Hee. Det blir ju hur bra som helst!

Dagens Lewi Pethrus-citat:
"Blommorna talade verkligen till mig denna morgon, och jag kunde tala till dem. Den nya tanke, som under denna morgonpromenad kom till mig, formade sig till en fråga, som lydde så här:
För vem blommar och doftar ni?
Ni får aldrig pryda en människoboning, inte ens en grav bland de döda. Ingen, ingen kan njuta av eller prisa er skönhet och doft. Och jag hörde alla vildmarkens blommor svara i korus:
- Vi blommar för Gud!
- Vi doftar för Gud allena!"

Kommentarer
Postat av: Sandgren

Du gav mig inspiration att skriva mitt första blogginlägg på 5 måndader! ;)
Lewi är grym, läser du han nu?

2007-07-17 @ 17:47:35
URL: http://sandgren.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Take take take it ALL! ohhh sån saknad i mitt hjärta!!.. jag mår finnemang o jag saknar min kombo=)du med antar jag=P.. ta hand om dig snygging..PUSS

2007-07-17 @ 22:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0