Klimatsmart!

Jag drömde inatt att jag var på min kusins bröllop, när jag kom dit såg jag flera som jag kände igen från alla möjliga sammanhang, men det var ingen som ens hälsade! Förutom en tant från församlingen. Sen träffade jag på Linn, hon hade precis gift sig och väntade barn och sa att hon glömt berätta det för mig. Det hände lite annat också, jag var på björnparken, körde bil och skulle lifta med en klasskompis från sommarlandsparkeringen. Det var ingen kul dröm.
Två gånger senaste tiden har jag vaknat och gått upp mitt i natten och tänt lampan, för att jag drömt att någon lagt en orm i min säng, det är så verkligt! Huuu..

Idag fick jag min klimatsmart på posten, nu ska jag börja överväga att cykla istället för att ta bilen. Den är faktiskt rätt rolig, står hur man kan värna om miljön i verkligen alla situationer, visste du tex att du minskar utsläppen av 80 kg koldioxidekvivalenter om du byter ut 10 kg torsfilé mot lika mycket broccoli när du gör soppa?

Jag är lite halft salig då det har visat sig att vi har ännu mer böcker efter morfar ute i garaget. Bland annat en hög biblar från 1800-talet och ett par andra riktigt gamla böcker!

Min flash från webbdesignen på gymnasiet fanns kvar på hemsidan :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0